«شب ناسور» در فهرست ده کتاب پیشنهادی مجمع ناشران انقلاب اسلامی

 

 

رمان «شب ناسور» در فهرست ده کتاب
پیشنهادی مجمع ناشران انقلاب اسلامی

با عنایت به منحصر به فرد دانستن ایام الله دهه مبارک فجر توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ، توصیه ایشان به تدبر و مطالعه درباره این ایام و همچنین جایگاه ویژه دهه فجر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، مجمع ناشران انقلاب اسلامی اقدام به معرفی بسته کتاب های این حوزه از طریق پایگاه خود در فضای مجازی نموده است تا مخاطب با مطالعه این آثار با بخشی از حقیقت و واقعیت تاریخ ایران اسلامی آشنا شود. در میان کتاب های این بسته پیشنهادی، رمان «شب ناسور» به قلم آقای ابراهیم حسن بیگی منتشر شده توسط موزه عبرت ایران نیز به چشم می خورد.


مشخصات کتاب:

شب ناسور (رمان)

نویسنده: ابراهیم حسن‌بیگی

سال نشر 1395
تعداد صفحات: 223 صفحه

خلاصه رمان:

   ماجرای رُمان «شب ناسور» از زبان یک شکنجه‌گر ساواک بنام «اصغر ضحاک» روایت میشود. او که در زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری، بازجوی نیروهای انقلابی است، در جریان آزادسازی زندان کمیته به دست نیروهای انقلابی، همراه دیگر زندانی‌ها سوار بر دوش مردم، از زندان کمیته آزاد می‌شود. سپس فهرستی از انقلابی‌هایی که در زندان کمیته مشترک بازجویشان بوده و قادر نبوده از آن‌ها اعتراف درست و صحیحی بگیرد، فراهم می‌کند و تصمیم میگیرد ضمن تغییر چهره، در نقش یک خبرنگار سراغ‌شان برود تا حرف‌هایشان را بشنود و آن‌ها را با اعترافاتشان در زمان بازجویی زیر شکنجه مقایسه بکند و در پایان، آن‌ها را به قتل برساند.

در ادامه، هر کدام از انقلابیون از فعالیت‌های خود علیه رژیم و چگونگی بازداشتش و خاطرات شکنجه در زندان کمیته می‌گوید و اصغر ضحاک نیز با تطبیق گفتة آن‌ها با آنچه در زیر شکنجه اعتراف کرده، به بسیاری از سوالات بی‌پاسخ مانده‌اش پی می‌برد و در انتها نیز با اسلحه کمری، آن افراد را به شهادت می‌رساند. در پایان داستان، خانمی به نام فریبا علیپور، او را شناسایی می‌کند و…

دانلود بخش هایی از کتاب شب ناسور