سالروز به خون خفتن شهیدان حمیدرضا فاطمی و محمدعلی موحدی از گروه فجر انقلاب

 

 

17 اسفند ماه سالروز به خون خفتن شهیدان حمیدرضا فاطمی و محمدعلی موحدی از گروه فجر انقلاب از مبارزان و زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب گرامی باد.

شهید حمیدرضا فاطمی فرزند علی محمد در سال 1333 خورشیدی در شهر مشهد، در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود و طبق موازین اسلامی تربیت شد. در رشته مکانیک دانشگاه صنعتی به تحصیل ادامه داد. او در دوران دانشجویی به مطالعه کتب اسلامی پرداخت و با عشق به اسلام و با آرمان تشکیل حکومت اسلامی وارد عرصه سیاسی شد و نیروهای باورمندی در راه برپایی حکومت اسلامی گردآورد و به فعالیت قهرآمیز علیه حکومت پهلوی دست زد. وی سرانجام در راه این هدف مقدس به تاریخ 17 اسفند ماه 1354 شربت شهادت را نوشید.

شهید محمدعلی موحدی در سال 1334 شمسی همزمان با سالروز میلاد مسعود امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام در شهر مقدس پا به عرصه گیتی نهاد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و دبیرستان به جرگه روحانیت پیوست و تحصیل را در حوزه علمیه قم ادامه داد. او که فعالیت های سیاسی اش را از همان دوران دبیرستان آغاز کرده بود برای نخستین بار در شانزده سالگی به جرم سخن گفتن علیه دستگاه شاهنشاهی و درگیری با پلیس در مدرسه فیضیه قم دستگیر و به زندان قزل قلعه منتقل گشت و پس از آزادی مصمم تر به راهش ادامه داد. در سال 1351 برای بار دوم توسط ساواک دستگیر و در زندان از محضر شهید آیت الله غفاری بهره ها برد.پس از آزادی، با آغاز زندگی مخفی مطالعات وی افزایش یافت. سرانجام با دستگیری یکی از همرزمان او (شهید باقری) علی رغم عدم فاش نام حقیقی خود تا 36 ساعت در نهایت با شناسایی هویت وی، ساواک اقدام به شناسایی و دستگیری دوستان وی از جمله محمدعلی موحدی نمود. پس از دستگیری به مدت سیزده ماه شکنجه جنایتکاران رژیم پهلوی را تحمل کرده و نهایتا” با رای دادگاه نظامی محکوم به اعدام گردید و در تاریخ 17 اسفند ماه 1354 به شهادت رسید.

 

 

دیدار مادر شهید حمیدرضا فاطمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی