روز هفتم تیر ماه 1360 چه روزی است؟

روز هفتم تیر ماه 1360 چه روزی است؟

به مناسبت سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران ایشان

روز هفتم تیر ماه 1360 اگر چه روزی است که ملت غیور ایران، شهید بهشتی ـ که به قول معمار فرزانة انقلاب، امام خمینی (ره) خود «‌یک ملت بود برای این ملت ما» و نیز 72 تن از یاران انقلاب را از دست داد، اما در عین حال، روزی است که چهره منافقین کوردل بیش از پیش برای همگان آشکار شد و صفوف انقلاب اسلامی را مستحکم‌تر ساخت. در این روز، گروهک منافقین کوردل ـ که منطقی جز ترور و خشونت نداشتند ـ با بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران، شهید بهشتی و تعداد زیادی از اعضای حزب را به شهادت رساندند.
بی‌شک این اقدام منافقین بی‌دلیل نبود و آنها قطعاً می‌دانستند که شهید مظلوم، دکتر بهشتی از پیشتازان نهضت اسلامی است و با درک و بینش عمیقی که از اسلام و مسائل روز داشتند، همواره در سنگرهای فرهنگی ، علمی و مبارزاتی نقش مهمی ایفا می‌نمودند. ایشان به عنوان یکی از معماران نظام اسلامی، نقش مهمی در تهیه قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی داشتند و از همان ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جهت نظم بخشیدن به فعالیتهای جریان روحانیت و جریانهای اصیل اسلامی، «حزب جمهوری اسلامی»‌ را تأسیس کردند. ایشان همچنین ریاست دیوان عالی کشور را بر عهده داشتند و همگی این ویژگی‌های جمع شده در شخصیت ایشان، باعث شد تا همواره از سوی ضدانقلاب و جریانهای شوم، مورد تهمت و افترا قرار بگیرند. با این همه، ایشان در راه اهداف اسلامی حضرت امام (ره) و نظام جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از پای ننشستند تا جایی که حضرت امام (ره) در پیام خود به مناسبت شهادت ایشان فرمودند: «شهید بهشتی، مظلوم زیست و مظلوم بود و خار چشم دشمنان اسلام بود.»
موزه عبرت ایران ضمن پاسداشت سالروز شهادت حضرت آیت الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی و هفتاد و دو تن از  یارانش در این حادثه تروریستی، باور قلبی خود را به تداوم راه مبارزه با تروریسم اعلام نموده و حمایت بی‌شائبه و سپاس خود را از همه جان‌برکفان میهن عزیزمان به ویژه پاسداران غیور و نیروهای امنیتی و نظامی را اعلام می‌دارد و رجای واثق دارد که ملت سرفراز ایران اسلامی به رهبری داهیانة مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله امام خامنه ای(مدظله العالی)، با حفظ انسجام، وحدت و همدلی آحاد ملت ایران ، از این پس نیز دشمنان قسم خورده این مرز و بوم را در رسیدن به اهداف شیطانی خود ناکام خواهد کرد.