روایت شکنجه عجیب!

او از خوانسار آمده بود تا به كار و كسب بپردازد، در بازار بود كه با گروه‌هاي مبارز مذهبي از جمله حزب‌الله و مؤتلفه آشنا شد و همگام با آنان به مبارزه عليه رژيم پهلوي مي‌پردازد. با آتش زدن پرچم اسرائيل و پخش اعلاميه هنگام بازي فوتبال ايران و اسرائيل در استادیوم امجديه تهران،(شهيد شيرودی) باعث برهم زدن آن مي‌شود. همچنین با تكثير و توزيع جزوه «ولايت فقيه»، «رساله حضرت امام خميني‌(ره)» و «اعلاميه‌های امام» به افشاگری رژيم مي‌پردازد.
با گذشت زمان و وقایع مختلف، پرونده قطوري براي او در ساواك درست مي‌شود. پس از تعقيب و پي‌گيري‌های زياد، در يك درگيری خونين در خیابان او را به رگبار بسته و دستگير شد.
عزت الله شاهی (مطهری) را با 38 ماه بازداشت در كميته مشترک مي‌توان جزء كسانی دانست كه طولانی‌ترين مدت زندان را در اين مكان داشته است. او با تحمل انواع شكنجه از قبيل شوك الكتريكی ـ شلاق كابل بر كف پا ـ بستن به آپولو ـ آويزان كردن از سقف و نرده‌هاي دوردايره و نگهداری در سلول‌های انفرادی ، اطلاعات مفیدی در اختيار ساواک قرار نداد. لذا مامورین ساواک در اقدامی براي افزایش فشار بر او و همچنين ارعاب ساير زندانيان ، عزت شاهی را به مدت 165 شبانه روز به همين صورت به تخت بسته بود.

🎙
وی در اين رابطه مي‌گويد:
«اوايل زمستان بود كه چشمانم را بسته و در گوش‌هايم پنبه گذاشته و مرا به تخت بستند. در اين حال بازجو‌ها بی‌خبر به بالينم مي‌آمدند و ناگهان ضرباتی محكم به نقاط حساس بدنم وارد مي‌كردند یا شلاق می زدند و مقصودشان هم روانی كردن من بود.»

روایت خاطره شکنجه و تخت از آقای عزت الله شاهی: