12 فروردین، روز جمهوری اسلامی

12 فروردین، روز جمهوری اسلامی

۱۲فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در ۱۲فروردین ۱۳۵۸ ثمره مبارزات ضد طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.
جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظامهای حکومتی است که تلاش می کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی درعرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد تا بر اساس آن نیازهای مادی و معنوی انسان فراهم شود.
استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر اینکه تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام بین الملل، به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد تغییراتی که با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان را علیه ملت ایران برانگیخت.
روز ۱۲فروردین روز تجدید پیمان با آرمانهای امام خمینی (ره) و شهیدان به خون خفته است. درواقع این روزبزرگ یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخی ایران است.
تشکیل جمهوری اسلامی نه فقط اراده ملت را بر سرنوشت خود به اثبات رساند و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد، بلکه امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت که آنان نیز می توانند بعد از قرن ها رنج و درد، جلوه ای از وعده خداوند تبارک و تعالی را ببینند؛ همان وعده پیروزی مستضعفان بر مستکبران را، که کتاب وحی، آن را نوید می دهد.
دوازده فروردین، سالروز استقرار نظام جمهورى اسلامى ایران ، تبلور اتحاد و ایمان، روز به ثمر نشستن نهال اراده و ایستادگی و استقلال، گرامی باد.

به نقل از http://radiojavan.ir