سالروز درگذشت «زندانی دو دیکتاتور»

سالروز درگذشت مرحوم حسن حسین زاده موحد
29 اسفند 1394

شهید حسن حسین‌زاده‌موحد در سوم فروردین سال ۱۳۳۱ هـ. ش. در محلة امامزاده یحیی(ع) شهر تهران دیده به جهان گشود.در پانزده سالگی، به همراه تعدادی از دوستانِ خود هیئتی مذهبی ـ انقلابی به نام «هیئت جوانان اسلامی مرکزی حسینی» راه‌اندازی نمود که به همین جرم، در روز اول اردیبهشت ۱۳۴۶ بازداشت و به سه ماه حبس تأدیبی محکوم گردید. وی به علت فعالیت‌های انقلابی‌اش ، از سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۴۹، طی سه مرحله بازداشت و جمعاً به چهار سال و هفت ماه حبس محکوم شد.
حسین‌زاده‌موحد، پس از آزادی مجدداً در مسیر مبارزه با طاغوت قرار گرفت و در سال ۱۳۵۴ برای پنجمین بار بازداشت و پس از تحمل ۸ ماه شکنجه‌های بی‌رحمانه در کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک- شهربانی، به ۱۵ سال حبس محکوم گردید و نهایتاً دو ماه مانده به انقلاب، در تاریخ ۲۱/۹/۱۳۵۷ از زندان شد.
ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ به صورت داوطلبانه به جبهه رفت و در سال ۱۳۶۵ در خط مقدم عملیات کربلای ۵ مورد اصابت گلوله قرار گرفته؛ به اسارت درآمد و تا زمان تبادل اسرا، در اردوگاه تکریت ۱۱ در حبس بسر برد.
حسن حسین‌زاده‌موحد، سرانجام در سحرگاه آخرین روز سال ۱۳۹۴دعوتِ حق را لبیک گفت و به شهادت رسید و در یکی از صحن‌های حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد.