درگذشت مبارز،زندانی سیاسی قبل از انقلاب آقای حسین وزیری یزدی

انا لله و انا الیه راجعون
با نهایت تأسف و تأثر در گذشت آزاده عزیز و سرافراز،
مبارز و زندانی سیاسی رژیم طاغوت پهلوی جناب آقای حسین وزیری یزدی را به خانواده محترم ایشان و مبارزان سیاسی و مسلمان قبل از انقلاب تسلیت عرض می نماییم.
رحمت و مغفرت الهی را برای آن فقید سعید از خداوند متعال خواستاریم.
مرحوم وزیری یزدی در راستای مبارزات سیاسی علیه حکومت ستمشاهی پهلوی در تاریخ 6 مرداد ماه سال 1352 شمسی توسط مامورین امنیتی ساواک دستگیر و به بازداشتگاه کمیته مشترک ضدخرابکاری ساواک منتقل گردید و روزها در این مکان محبوس و تحت شکنجه های طاقت فرسا قرار گرفت.
به مناسبت درگذشت این مبارز، آقای رجبی دوانی متنی را در سوگ دوست دیرین خود نگاشتند که در ادامه مشاهده می شود.
“دوست عزیزم آقای حسین وزیری ناگهان ما را ترک کرد. عزیزی پاک و منزه، بی آلایش و صادق، مهربان و خوش خلق، هشیار و آگاه، صمیمی و یکدل، با ایمان و بی ریا، بدون تظاهر و خودنمایی و نمونه انسانی وارسته و مسلمان حقیقی قرآنی بود. من از سن ۱۴ سالگی که در کلاس ۸ باهم بودیم، تا دوران دانشجویی که همخانه بودیم، تا در زندان ساواک در قصر، و پس از انقلاب همکار، و یازده سال دوباره همخانه بودن، و سپس فامیل شدن، تا آخرین روز در بیمارستان که با هم تلفنی صحبت کردیم، قسم جلاله می خورم که یک مورد خلاف اخلاق و ایمان از او ندیدم، نه فقط من، که دیگران هم گواهی می دهند. او با رحلت اش به ما آموخت که در این دوران گناه و دروغ و ریاکاری می توان انسانی مؤمن و مسلمان بود و پاک زیست و پاک به لقای حق رفت. یادش جاویدان و روحش در جوار اجداد طیبین و طاهرینش و پدر باتقوایش شاد باد!
یا ارحم الراحمین”