سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها – روز تکریم مادران و همسران شهدا

سالروز وفات حضرت امالبنین سلام الله علیها  روز تکریم مادران و همسران شهدا

 

بسم الله الرحمن الرحیم

خورشید همواره در چشمان مادرانی طلوع می کند که به دور دستها خیره شده اند و برای فرداها مردان و زنانی می پرورانند تا در زمین، این امانت الهی، جانشینی آسمانی باشند.
دامان تربیت مادران مهد پرورش انسانهای پاک و خدایی است و ما با نگاهی درس آموز از زندگانی این مادران توشه معرفت برمی چینیم.
یکی از مادران برجسته تاریخ «ام البنین، فاطمه کلابیه » است که زندگی او مالامال از عشق به ولایت و امامت بوده و در تربیت فرزندان دلیر و شجاع و با ادب چون عباس بن علی(ع) بسیار موفق بوده است.
تولد و رشد او در خاندان با اصالت و شجاع، صفات و ویژگیهای فردی این بانو و صبر و بردباری در خانه امامت و تربیت فرزندانی که همگی پیرو امام خویش بوده و تا آخرین لحظات زندگی خویش دست از ولایت نکشیده اند و پیام رسانی و مبارزه سیاسی این بانوی کریمه همه و همه نشان از مجد و عظمت وی دارد.
بانوی قطره های علقمه ، خاتون سوگ نشین علقمه … و مادر؛ مادری که اگر چه در کربلا نبود، ولی دلش تا ابد در کربلا ماند و نگاهش بر افق، که آیا «کاروان عشق» را بازگشتی خواهد بود؟ مادری که ام البنین بود، ولی آیینه نگاهش از آسمان کربلا، تنها اشکِ خونین ستارگان را چید؛ آن گاه که راوی، از عبور نیزه‏ها روایت می‏کرد!مادری که برای همیشه، با ناله‏های نینوایی، به یاد پسرانش، لالایی سرود و سروده‏هایش را فرات، هر روز، هنگام غروب نجوا می‏کند!
وچه زیبا سالروز وفات این بانوی بزرگ را روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری کرده اند و این فرصتی است برای تکریم آن همسران و مادرانی که به ندای پیر و مراد خود حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در دوران انقلاب و دفاع مقدس همسران رشید و فرزندان برومند خود را برای فداکاری و جانثاری در عرصه ها و صحنه های مختلف آماده و تشویق نموده و بعد از شهادت عزیزانشان نیز با شجاعت ، صبر و استقامت و پیروی از ولایت فقیه همواره منادی ، مروج و علمدار خط سرخ شهیدان و اهداف و آرمان های والای آنان بوده اند
در پایان ضمن درود به ارواح طیبه شهدا و همچنین روح بلند و ملکوتی بنیانگذار  نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) از درگاه حضرت احدیت ، توفیق و عزت برای تمامی مادران و همسران شهدای معظم آرزو می نماییم.

 

برگرفته از وب سایت بنیاد شهید