توییت وزیر فرهنگ و ارشاد در پی بازدید از موزه عبرت ایران

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی بازدید روز 27 اسفند ماه 1400 از موزه عبرت ایران، در جدیدترین توییت خود نوشت: در بحث جهاد تبیین برنامه ریزی بیشتری باید انجام شود.

 محمدمهدی اسماعیلی در این در این توییت نوشت: «در کنار مبارزان سیاسی دوران انقلاب که در زندان رژیم منحوس پهلوی بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفته بودند، از بخش‌های مختلف موزه عبرت بازدید کردم.

در بحث جهاد تبیین باید برنامه‌ریزی بیشتری انجام شود که این روایت‌ها و خاطرات به صورت مستند در اختیار نسل جدید قرار بگیرد.»

گفتنی است در مراسمی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از نویسندگان، تعدادی از مبارزین انقلاب اسلامی و اصحاب رسانه در موزه عبرت ایران از چند تندیس،کتاب و وب سایت جدید در این موزه رونمایی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی بازدید از بخش‌های مختلف زندان کمیته مشترک ضدخرابکاری ساواک( موزه عبرت ایران) از تندیس‌های مرحوم آیت‌الله ربانی شیرازی نماینده مجلس خبرگان، نماینده ولی فقیه در استان‌های کردستان آذربایجان و فارس، مرحوم فخرالدین حجازی نماینده تهران، شهید مرتضی لبافی نژاد پزشک مبارز و مرحوم مرضیه حدیدچی دباغ بانوی انقلابی رونمایی کرد.

همچنین در این مراسم برای نخستین‌بار در کشور از کتاب‌های تألیف و چاپ شده توسط موزه عبرت ایران با محوریت مخاطب کودک و با موضوع مبارزات مردمی علیه رژیم پهلوی و بازداشتگاه کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک رونمایی شد.

اسامی کتاب‌های جدید موزه عبرت ایران به شرح زیر است.

کتاب «مرد سنگی و مرد مهربان» با الهام از فعالیت‌های انقلابی یکی از نوجوان‌ترین مبارزین علیه رژیم پهلوی شهید حاج حسن حسین‌زاده موحد و کتاب «فردا کی خواهد آمد» بر اساس خاطرات نقل شده از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و خانواده‌های ایشان که هر دو کتاب به قلم یوسف قوجق تألیف شده‌اند.

کتاب «آرام نمی‌گیریم» بر اساس خاطرات روح‌الله میرزایی و به نویسندگی انوشه میرمرعشی.

کتاب «پیروزی در سایه شکست» بر اساس خاطرات روح‌الله میرزایی و به نویسندگی معصومه حسینی.

کتاب «چشم‌های آشنا» بر اساس خاطرات حجت‌الاسلام مهدی قدس محلاتی و به نویسندگی محمدحسین نیک نامیان.

کتاب «افعی در جبهه همایونی» بر اساس خاطرات فیض‌الله قشلاقی و به نویسندگی اصغر فکور.

کتاب «سازمان بی‌نام» بر اساس خاطرات مرحوم علی‌محمد ختنی‌فر و نویسندگی سارا فرحمند.

کتاب «آن سال‌های زمستان» بر اساس خاطرات جعفر حسین‌زاده قره آغاجو به نویسندگی سیمین ستایش.

در بخش کتاب‌های صوتی نیز از دو اثر «شب ناسور» به نویسندگی ابراهیم حسن‌بیگی و گویندگی محمد آصفی و کتاب «چشم‌های آشنا» به نویسندگی محمدحسین نیکنامیان و با گویندگی خود او.

همچنین موزه عبرت ایران از سایت اینترنتی جدید این موزه نیز رونمایی کرد.