پریشان گویی عامدانه مدیرکل ساواک!

پریشان گویی عامدانه مدیرکل ساواک!

پرویز ثابتی، مدیرکل سابق امنیت داخلی ساواک مشهور به مقام امنیتی، شخصیت نام آشنای ساواک برای مبارزان سیاسی و انقلابیون سالهای دهه 50 خورشیدی است. او که با حفظ سمت نخستین رئیس ستاد کمیته مشترک ضدخرابکاری ساواک بود در فاصله سالهای 52 تا سال 57 در راس دستگاه جنایت و سرکوب رژیم پهلوی قرار داشت و به شکل مستقیم دستورات مبنی بر افزایش فشارها در جریان بازجویی از متهمان سیاسی و اعمال خشونت و شکنجه در بازداشتگاه های تحت نظر خود را صادر می کرد. آنچنان کارنامه عملکرد وی و سایر کارکنان زیر دست او که دستانشان به خون آلوده بسیاری از آزادیخواهان و مبارزان انقلابی آغشته بوده و هست که پس از فرار از ایران در سال 57 تا سالهای سال در خفا زندگی می کرده است.

اینک پس از گذشت 45 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و برچیده شدن بساط استعمار خارجی و استبداد شاهنشاهی، پرویز ثابتی مسئول اصلی قتل و شکنجه های ساواک در برابر دوربین مستندسازان شبکه معاند منتسب به جریان استعمار قرار گرفته است. او در خلال چندین ساعت گفتگوی یکطرفه به تحریف مسائل بزرگی از تاریخ معاصر ایران و به خصوص سفیدشویی کارنامه جنایت بار ساواک و تطهیر رژیم شاهنشاهی پهلوی پرداخته است.

در بخشی از این مستند تصویری، وی ضمن اظهار ادعاهای خلاف واقع و بی اساس، ضمن بی ارزش شمردن فعالیت های مخالفان مذهبی رژیم پهلوی، در یک ادعایی مضحک، ساواک را یکی از عوامل انتشار و توزیع رساله توضیح المسائل امام خمینی(ره) برشمرده است!

در اینجا بایستی اشاره کرد که بسیاری از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی که به دلیل نگهداری، مطالعه و یا توزیع رساله امام(ره) توسط ساواک دستگیر و حبس شدند هنوز در قید حیات هستند و به عنوان شاهدان زنده تاریخ می توانند دست دروغ و فریب مقام سابق امنیتی را برملا کنند.

همچنین در ادامه تعدادی از اسناد طبقه بندی شده ساواک به رویت مخاطبان می رسد که نشان دهنده حساسیت بالای ساواک و دستگاه امنیتی رژیم پهلوی، به خصوص اداره کل سوم امنیت داخلی ساواک نسبت به کتاب رساله توضیح المسائل امام خمینی(ره) بوده است. این اسناد تاریخی نشان می دهند تطهیر رژیم جنایتکار پهلوی و دستگاه جهنمی ساواک حتی پس از گذشت چهل و پنج سال از سالگرد انحلال آن امری ناممکن و خیالی خام برای میراثداران آن جنایت ها است.