دوانيدن زندانی با پای شلاق خورده

اين شكنجه براي متهمين كه شلاق خورده بودند انجام مي‌گرفت. اگر چه اين شكنجه توسط بازجويان براي زجر بيشتر متهمين صورت مي‌گرفته است در عين حال موجب بهبودي پاي متورمِ داراي هماتوم‌هاي بزرگ مي‌گرديد. جريان خون را سريع و موجب دفع ميو گلوبين طبيعي از راه ادرار و مانع اورمي مي‌شده است. به هر حال براي متهم ويا مجرم زجري مضاعف را ايجاد مي‌كرده است.

وادار كردن به راه رفتن به صورت دوانيدن، به صورت نشسته با باسن، بر روي دو دست:

متهم را وادار مي‌كردند كه به صورت دويدن طولاني حركت كند. اين عمل پس از مدتي موجب گرفتگي عضلات كه عادت بر كار زياد نداشته‌اند شده و درد شديدي را در عضلات به خصوص عضلات پا و ران و پشت وارد مي‌كرده است.

يكي ديگر از كارها، راه بردن متهم به صورت نشسته بروي دو پا ( كلاغ پر) بوده است كه متهم را به زور وادار مي‌كردند تا مسافتي را به صورت كلاغ‌پر طي كند. اين كار علاوه بر درد شديد در ناحيه پاها، موجب درد ناحيه كمر مي‌گرديده است. كف پا نيز مدتي طولاني درد را همراه متهم مي‌برده است.

حركت بروي باسن، به علت شلاق خوردن و دردناك بودن كف پا، اغلب متهمين مجبور مي‌شدند كه با باسن خود حركت كنند.

همچنين بر روي دست‌ها و زانوها به علت جراحت و يا بنا به ميل بازجويان، متهمين وادار مي‌شدند كه بر روي پا و دست از زانو و كف دست حركت كنند كه موجب دردناكي ناحيه زانو و آلوده شدن كف دست‌ها مي‌گرديد.