سیزدهم دی ماه روز جهانی مقاومت و سالروز شهادت حاج قاسم را گرامی می داریم

 

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (سوره احزاب آیه ۲۳)

 نه‌تنها برای هر ایرانی، بلکه برای هر شهروند خاورمیانه که از مصائب تروریسم آمریکایی رنج و مرارت دیده است، نام سردار قاسم سلیمانی، هم‌ردیف ارزش‌های والایی همچون دلاوری و فداکاری می‌باشد. قاسم سلیمانی، این یگانه مرد تاریخ، قریب به 20 سال از عمر گران‌مایه خویش را به خدمت در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاراند و شب و روز در راه صیانت از جان و مال و ناموس ملل منطقه جان‌فشانی‌ها نمود. حاج قاسم، سنین جوانی خود را در دفاع از  ایران اسلامی سپری نمود و دوران میان‌سالی‌اش را در پاسداری از توده‌های مظلوم مسلمان در عراق و سوریه گذارنید.

آنچه نام درخشان قاسم سلیمانی را بر تارک زمانه ما نشاند، نقش قهرمانانه و بی‌بدیل وی در منهدم ساختن گروهک تروریستی داعش از سال 2014 میلادی به آن‌سو می‌باشد. گروهک صهیونیستی-آمریکایی داعش که مرتکب جنایات فجیعی در سنجار و موصل شده بود باعث بی‌خانمان گشتن میلیون‌ها شهروند عراقی و سوری و کشته شدن صدها هزار شهروند بی‌گناه گردید. می‌توان گفت که در سال 2015 میلادی‌، داعش در برابر خود هیچ مانعی برای ارتکاب اعمال غیرانسانی‌اش نمی‌دید؛ تا اینکه مردی از دل زمانه برخاست و خط بطلانی ابدی بر نام تاریک آن گروهک تروریستی و اربابان عربی و عبری‌اش کشید: سرلشگر پاسدار حاج قاسم سلیمانی.
با روشن شدن ابعاد هولناک جنایات داعش و با پذیرفتن درخواست رسمی دولت‌های سوریه و عراق مبنی بر لزوم حمایت مستشاری ایران از کارزار آن دو دولت علیه تروریسمِ تکفیری، حاج قاسم سلیمانی قهرمانانه پا به میدان نبرد گذاشت تا نه‌تنها ایرانِ اسلامی بلکه تمام ملت‌های منطقه، امنیت امروز خود را مرهون فداکاری‌های این ابرمرد زمانه باشند.
به لطف مجاهدت‌های خالصانه ژنرال قاسم سلیمانی است که می‌توان بی‌هیچ شکّی ادعا کرد که اکنون حوضه نفوذ ژئوپلیتیک ایران از کرانه‌های خلیج نیلگون فارس تا دریای مدیترانه گسترانده شده و ایران به بازیگری پرقدرت در سپهرِ سیاسی منطقه‌ی پرآشوب خاورمیانه تبدیل گشته است.
قاسم سلیمانی،نه تنها از بعد نظامی، یک‌تنه، علیه داعش ظاهر شد و تمامیت پوشالی آن را تار و مار کرد،بلکه سردار دل‌ها به نیکی حامیان غربی داعش را مفتضح ‌ساخت. ژنرال سلیمانی به‌درستی انگشت اتهام را به‌سوی واشنگتن نشانه گرفت و ایالات‌متحده را به‌عنوان حامی شماره یک تروریسم داعش معرفی نمود.

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت عزیز ایران!
سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحنافداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان -‌ و نیز همه‌ دشمنان – بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.
ملت ایران یاد و نام شهید عالی‌مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.
سیدعلی خامنه‌ای