منوچهر وظيفه‌خواه معروف به دكتر منوچهری

منوچهر وظيفه‌خواه معروف به منوچهري در سال 1319 در زنجان متولد شد. در 25/8/1341 به عنوان كارمند پنهاني به استخدام ساواك درآمد و بعدها در 1/9/46 به كارمند آشكار تبديل شد و مشاغلي همچون رهبري عمليات در تهران و رشت، رئيس تيم و بازجوي واحد اطلاعاتي كميته مشترك، رئيس بخش اطلاعاتي كميته مشترك و… را عهده‌دار بود. وي يكي از بازجويان خشن و بي‌رحم كميته مشترك و ساواك بود كه در راستاي خوش خدمتي به اربابان خود از هيچ جنايتي در برخورد با زندانيان سياسي فروگذار نمي‌كرد. وي در مقاطع مختلف از سوي مقامات مورد تشويق قرار گرفت كه از آن جمله مي‌توان به : تشويق رياست ساواك، مدال جشنهاي 2500 ساله، نشان درجه 3 كوشش، نشان درجه 3 پاس، تقدير رياست ساواك اشاره نمود. او فردي عياش و فاسدالاخلاق بود. ساواك براي سرپوش نهادن بر فسادهاي اخلاقي كه در رشت انجام داده بود او را به تهران فراخواند و سرانجام در 16/11/57 حكم بازنشستگي وي صادر شد. منوچهري در آستانه پيروزي انقلاب اسلامي به خارج از ايران فرار كرد. (پرونده شخصي) و طبق آخرين اخبار واصله درخارج از كشور خودكشي كرده است.
از دیگر اقدامات منوچهری ابداع شکنجه بود.
در قسمتی از اعترافات آرش آمده است:
… يك روشي بوده كه منوچهري ابداع كرده بود و آن به اين صورت بود كه سوزن ته گرد را زير ناخن مي‌كرد و با كبريت مي‌سوزاند داغ مي‌شد و زجر مي‌داد.
کمالی در اعترافات خود درخصوص فرار منوچهری به خارج از کشور در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی می‌گوید:
… هنگام انقلاب كه هنوز انقلاب صورت نگرفته بود انقلاب، كليه بازجويان را خواسته و گفتند هر كس مايل است گذرنامه برايش مي‌گيريم و مبلغ صد تومان يا هشتاد تومان پول داده مي‌شود كه به خارج از كشور بروند. در نتيجه 15 نفر يا كمتر گذرنامه گرفته و به انگلستان رفته و چون انگلستان به آنها راه نداده بود به فرانسه رفته، مدت پانزده روز در آنجا بودند و بعد به ايران مراجعت كردند. ولي وظيفه‌خواه معروف به منوچهري كه دو فرزندش در انگلستان بود بدون خداحافظي از سايرين به انگلستان مي‌رود …