ویدیو – شکنجه گری با نام مستعار «رسولی»

 

ناصر نوذرى معروف به (رسولى) .
.
فرزند عبدالخالق در سال 1319 در هفتگل رامهرمز به دنيا آمد. داراي تحصيلات ششم متوسط بود. وي ابتدا به شغل آموزگاري اشتغال داشت و مدت ده سال به صورت منبع با ساواك خوزستان همكاري ميكرد و خواستار استخدام در ساواك بود تا سرانجام در سال 29/4/1350 به استخدام ساواك درآمد و با عنوان‌هاي مسئول بررسي دايره سوم اداره يكم، رهبر عمليات دايره 2 و در بين سالهاي 51 و 52 به كار بازجويي در اوين مشغول بوده و متهمين را شكنجه مي‌داده است. بعداً به كميته منتقل شد و از سال 52 تا 57 رئيس و بازجو در كميته مشترك مشغول به كار بود و تا پيروزي انقلاب اسلامي در كسوت بازجو، سربازجو و شكنجه گر در كميته مشترك به خدمت مشغول بود.
تهرانى(شكنجه گر ساواك)در اعترافات خود مى گويد:
– وي حتي شبها هم دست از بازجويي برنمي‌داشت و به همين علت هم مورد علاقه ناصري بود و ناصري از همه مي‌خواست مثل او باشند.
– در شكنجه دادن به خسرو صفاتي و گرسيوز برومند آنقدر پيش مي‌رود كه آنها به شهادت مي‌رسند.
4- معصومه طوافچيان و مهوش جاسمي را هم كه دستگير شده بودند، به وسيلة او به شهادت رسيده‌اند.
5- ابوالحسن شايگان شام اسبي كه در اوين به نام نصرتي زنداني بود و در انفرادي به سر مي‌برد، او سركشي مي‌كرد و اگر اين جوان 16 ساله آزاد نشده باشد و خبري از او نباشد، به احتمال قوي به وسيله وي به شهادت رسيده است.
7- اكثر كارمندان ساواك از او نفرت داشتند، زيرا اعمال و رفتار و گفتارش اين احساس را بوجود مي‌آورد.
9- در كشتار 9 نفر زنداني منجمله بيژن جزني، مصطفي خوشدل و كاظم ذوالانوار و سايرين شركت داشته است.
10- شايع بود كه در سربه نيست كردن مبارزين، او بيشتر دخالت داشته ولي اطلاع دقيقي ندارم چون از سال 55 به بعد شايد دو يا سه بار آنهم اتفاقي ديده‌ام و كساني كه در كميته بوده‌اند بهتر مي‌توانند بگويند .

رسولي به خاطر جديتي كه در كار خود داشت به دريافت نشان درجه 3 كوشش، تقدير رياست ساواك به صورت كتبي، نشان درجه 3 پاس، نشان درجه 2 كوشش نائل آمدند. در بهمن ماه سال 1357 به خارج از كشور فرار كرد. (آرشيو موزه عبرت ايران)