نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراز

همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه موزه عبرت ایران با عنوان «مخوف‌ترین شکنجه‌گاه ساواک» در شیراز آغاز به کار کرد و همه روزه از ساعت ۹ صبح لغایت ۲۱ آماده بازدید عموم در مکان محوطه فعلی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس است.

در این نمایشگاه که برای نخستین بار در استان فارس طراحی و آماده شده است ، مخوف‌ترین شکنجه گاه ساواک با مستندات تاریخی برای مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

استفاده از فیلم، تصاویر ، اسناد ، پوستر و نمایش ابزار آلات شکنجه‌های ساواک با روایت گری کارشناسان تاریخی از ویژگی‌های این نمایشگاه است.
این نمایشگاه صبح‌ها ویژه مدارس، دانشگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها و عصر‌ها برای بازدید عموم مردم دایر است. شماره تماس ۳۷۲۷۴۰۳۸ و ۰۹۳۹۳۹۷۴۹۸۸ برای هماهنگی بازدید از این نمایشگاه اختصاص داده شده است.

شما هم به نمایشگاه موزه عبرت ایران دعوتید!

موزه عبرت چیست؟ نمایشگاهی است که بخش‌های مختلف از مخوف‌ترین شکنجگاه ساواک را به‌طور عینی به تصویر می‌کشد. بعد از دیدن این نمایشگاه، دربارهٔ چه چیزهایی آگاه می‌شوید؟ در این موزه با گوشه‌ای از تاریخ ایران آشنا می‌شوید. اتفاقات گذشته را به شکلی واقعی‌تر لمس می‌کنید. نوع متفاوتی از موزه را در بین انواع موزه‌ها می‌شناسید. مخوف‌ترین شکنجه‌گاه ایران را می‌بینید. با زندانیانی که روزگاری در این زندان زجر می‌کشیدند ملاقات می‌کنید. تاریخ برگزاری نمایشگاه: از 14 بهمن تا … ساعت 9 الی 12 ویژه مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها ساعت 16 الی 21 بازدید عمومی و مکان: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، خیابان مدرس، روبروی فضیلت